“Fremtiden er hvad vi vælger at skabe” – Google

Hvad lærer deltagerne på campen?

Programmering

“At kode er en måde at lære at tænke på” – Steve Jobs.
I løbet af ugen vil alle deltagere lære at blokprogrammere. Alle deltagere vil stifte bekendtskab med computational thinking, som er en helt bestemt måde at løse problemer på inden for programmering. Alle deltagere vil opleve at den logiske tankegang, som danner grundlaget for programmering, også kan bruges i rigtig mange andre fag, eksempelvis i matematik og naturfag i skolen. Lærer børn at forstå denne logik, vil de kunne forstå den teknologi som omgiver dem i hverdagen. De vil kunne forholde sig kritiske, samt skabe kreative IT løsninger i børnehøjde.

 

Robotter

På Robotics lærer deltagerne at bygge og programmere Lego Mindstorm robotter. Måske har nogle af deltagerne stiftet bekendtskab med robotterne i skolen. Robotics lærer deltagerne at tænke problemløsningsorienteret, gennem opgaver som de kan relatere til. Denne “learning by doing” tilgang gør, at alle deltagere med garanti vil udvikle deres logik og problemløsningskompetencer

Spildesign

På Campen får deltagerne mulighed for at skabe deres eget computerspil.
De lærer at blokprogrammere i programmet Scratch. Alle deltagere lærer hvordan et spil designes og programmeres. På blot en uge lærer deltagerne på MakerCamp, at lave levels, spilkarakterer, pointsystemer og meget mere! Det bedste er dog, at de kan arbejde videre med spillet når campen er slut, og udvikle endnu flere sjov spil.

3D-print

Har dit barn mange gode ideér? Så er 3D-print lige noget for dem. Med 3D modellering, lærer deltagerne at skabe deres egne tredimensionelle objekter på computeren. De lærer om de tre dimensioner, og om hvordan man skaber en interaktiv 3D model. Det er kun fantasien der sætter grænser, når der skal 3D-printes.

Learning by doing” er vores motto på MakerCampen.


Det handler om læring

Deltagerne på MakerCamp kommer til at opleve, hvordan noget går fra ide til virkelighed. De kommer til at bruge kompetencer fra centrale fag i grundskolen. Dansk, matematik, fysik/kemi kommer til at få en helt ny betydning, når alle får lov til at prøve kræfter med Maker-tilgangen.


Vi udvikler kompetencer og færdigheder, der kan åbne dørene ind til det digitale univers, som bliver en større og større del af børnenes hverdag.

Tilmeld dit barn

Danmarks bedste sommercamp!

ElevAkademiet lancerer nemlig Makercamp 2017.
Vi vil give alle børn og unge mulighed for at fordybe sig i teknologien og med teknologien undersøge, bygge, lære og lege. Er du pige, dreng, høj eller lav. Det er lige meget, for på MakerCampen har vi alle et fælles mål og det er at skabe!


På MakerCampen vil alle deltagere lære, hvordan man kan bruge 3d-modelleringsprogrammer til at 3d-printe egne genstande. Vi skal programmere og lege med Lego Mindstorm robotter, og sammen skal vi programmere vores helt eget computerspil med programmet Scratch.


Den sidste dag på sommercampen får alle deltagere lov til at udstille deres projekter til deres helt egen MakerFaire hvor forældre og andre interesserede kan få lov til at se, hvad der er blevet arbejdet med på campen.

Vi glæder os til at se jer!