“Fremtiden er hvad vi vælger at skabe” – Google


Hvad lærer deltagerne på campen?

Programmering

“At kode er en måde at lære at tænke på” – Steve Jobs.
I løbet af ugen vil alle deltagere lære at blokprogrammere. Alle deltagere vil stifte bekendtskab med computational thinking, som er en helt bestemt måde at løse problemer på inden for programmering. Alle deltagere vil opleve, at den logiske tankegang, som danner grundlaget for programmering, også kan bruges i rigtig mange andre fag, eksempelvis i matematik og naturfag i skolen. Lærer børn at forstå denne logik, vil de kunne forstå den teknologi, som omgiver dem i hverdagen. De vil kunne forholde sig kritiske samt være i stand til at skabe kreative IT-løsninger i børnehøjde.

Learning by doing” er vores motto på MakerCamp.


Det handler om læring

Deltagerne på MakerCamp kommer til at opleve, hvordan noget går fra idé til virkelighed. De kommer til at bruge kompetencer fra centrale fag i grundskolen, og dansk, matematik og fysik/kemi kommer til at få en helt ny betydning, når alle får lov til at prøve kræfter med Maker-tilgangen.


Vi udvikler kompetencer og færdigheder, der kan åbne dørene ind til det digitale univers, som bliver en større og større del af børnenes hverdag.

Tilmeld dit barn

Danmarks sejeste camp!

Vi vil give alle børn og unge mulighed for at fordybe sig i teknologien og bruge den til at undersøge, bygge, lære og lege. På MakerCamp har vi alle et fælles mål, og det er at skabe!


På MakerCamp vil alle deltagere lære, hvordan man kan bruge 3D-modelleringsprogrammer til at 3D-printe sine egne idéer til små genstande. Vi skal programmere og lege med Lego Mindstorms robotter, og sammen skal vi programmere vores helt egne computerspil i programmet Scratch eller GameMaker.


Den sidste dag på campen får alle deltagere lov til at udstille deres projekter til deres helt egen MakerFair, hvor forældre og andre interesserede kan få lov til at se, hvad der er blevet arbejdet med på campen.

Vi glæder os til at se jer!