“Fremtiden er, hvad vi vælger at skabe” – Google


Det handler om læring

Deltagerne på MakerCamp kommer til at opleve, hvordan noget går fra idé til virkelighed. De kommer til at bruge kompetencer fra centrale fag i grundskolen, og dansk, matematik og fysik/kemi kommer til at få en helt ny betydning, når alle får lov til at prøve kræfter med Maker-tilgangen.

Tech-linjer på MakerCamp

På campen er programmet skræddersyet og tilpasset den enkelte deltagers faglige niveau og alder. På MakerCamp har vi tre linjer, som er tilpasset forskellige alderstrin.

Scroll ned og læs mere om linjerne på MakerCamp

Tech-linje for 10 til 12 år

Coders

Er dit barn mellem 10 og 12 år, vil programmet for MakerCamp være fyldt med spilprogrammering i Scratch, LEGO Mindstorms og 3D-print. De yngste deltagere vil på campen have 1-2 dage med forskellige teknologier. På den måde får de et bredt indblik i arbejdet med forskellige teknologier og lærer at forstå programmering i forskellige sammenhænge. Har dit barn tidligere programmeret, vil vi differentiere undervisningen således, at alle bliver udfordret ud fra det niveau, som de befinder sig på. I slutningen af campen vil dit barn have lavet sit eget computerspil med blokprogrammering, deltaget i en nervepirrende robotturnering og 3D-printet sin egen kreation.

Tech-linjer for 13 til 16 år

Inventors

Har dit barn en opfinder gemt i maven? Så er denne linje det helt rigtige valg.
På denne linje lærer deltagerne at programmere et Arduino-board. Vi arbejder med digitale og analoge inputs/outputs og kredsløb med simple funktioner. I undervisningen vil deltagerne lære om Arduino og programmering ud fra en Learning by doing-tilgang. Man behøver ikke at have programmeret før, for at kunne deltage på linjen. På Arduino-linjen starter vi med at lære om forskellige komponenter, og hvordan de programmeres til at udføre forskellige handlinger. Efterfølgende lærer deltagerne, hvordan de laver deres eget projekt og får lige netop deres idéer til at blive til virkelighed. Når campen er slut, vil deltagerne på Arduino-linjen få mulighed for at købe deres eget projekt med hjem. Prisen ligger typisk mellem 180-300 kr., afhængig af den hardware, der er blevet brugt.

GameDev

På vores GameMaker-linje lærer dit barn at programmere og lave sine helt egne computerspil i GameMaker Studio 2. Vi arbejder med, hvordan et spil bygges op i GameMaker-programmet og lærer om objekter, sprites, funktioner, løkker, betingelser og variabler. Deltagerne vil desuden stifte bekendtskab med Computational Thinking, som skal hjælpe dem med at nedbryde deres idéer til små programmerbare dele. Udover at skrive vores egne koder arbejder vi også løbende med at lave graphics, så deltagerne bliver skarpe til at lave spil med kreative baner, seje karakterer og fjender. På linjen arbejdes der med forskellige spilgenrer, og deltagerne vil i slutningen af campen have lavet deres eget computerspil fra bunden.